loading...

مرکز تعمیرات

بازدید : 39
سه شنبه 12 بهمن 1400 زمان : 12:03

يکي از خرابي هاي شايع در تلويزيون هاي lcd , led سوختن بک لايت تلويزيون مي باشد. بک لايت يا همان نور زمينه، براي روشن کردن صفحه نمايش مي باشد. صفحه تلويزيون هاي ال اي دي و ال سي دي از خود نوري ندارند و براي نمايش تصوير نياز به يک منبع نور دارند. اين نور در تلويزيون هاي lcd توسط لامپ هاي فلورسنت و در تلويزيون هاي led توسط لامپ هاي ال اي دي تامين مي شود. لازم به ذکر است که بدانيد اين لامپ ها طول عمر دارند، و بعد از چندين سال فرسوده مي شوند. اما يکسري نکات باعث مي شود که بک لايت کمتر از عمر واقعي خود کار کند.

بک لايت قطعه مهمي است زيرا زماني که خراب باشد و يا دچار مشکل شود با وجود اينکه تصوير روي پنل به درستي نمايش داده مي شود اما چون پنل هيچ نوري از خود ندارد ما قادر به ديدن تصوير نمي باشيم.و لازمه ي ديدن تصوير وجود نور است که اين نور از طرف بک لايت براي پنل تامين مي شود و تصوير را براي کاربران قابل ديدن مي کند. ما در اين مقاله به تمامي عوامل و علت سوختن بک لايت تلويزيون اشاره مي کنيم، با رعايت اين نکات مي توانيد عمر تلويزيون خود را چندين برابر کن

بک لايت تلويزيون چيست؟
بک لايت يک قطعه مصرفي مي باشد که در تلويزيون هاي LCD,LED وجود دارد و جز اصلي اين تلويزيون ها به حساب مي آيد.اين قطعه مهم و اساسي نقش منبع نور در تلويزيون را ايجاد مي کند.بک لايت ها به دو صورت وجود دارند يا بصورت شاخه اي که در اين حالت پشت پنل و روي سيني خنک کننده قرار دارند و يا بصورت لبه اي که در اين حالت بک لايت روي لبه قرار دارد.

در بک لايت شاخه اي نور بطور مستقيم به پنل تابيده مي شود و باعث ديده شدن تصوير روي پنل مي شود.در بک لايت لبه اي نور از لبه به پنل تابيده مي شود و باعث ديده شدن تصوير روي پنل مي شود.

با توجه به تعريف بک لايت که در بالا گفته شد بک لايت يک قطعه مصرفي و داراي طول عمر معيني مي باشد اما گاهي بعضي از شرکت‌هاي توليدکننده قطعات با کيفيت متوسط و يا پايين استفاده مي‌کنند و اين موضوع باعث شده تا طول عمر آنها نسبت به نمونه هاي اصلي کمتر باشد و تلويزيون را دچار مشکل کند. مورد ديگر که باعث خرابي بک لايت مي شود استفاده از حداکثر توان لامپ ها مي باشد. اين بدين معني است ما در بخش تنظيمات نور پس زمينه را در حالت حداکثر ‌يا همان 100 درصد قرار مي دهيم و اين امر باعث کوتاه تر شدن عمر بک لايت ها مي شود.براي جلوگيري از اين مشکل بايد در بخش تنظيمات نور پس زمينه را از حالت 100 درصد به حالت 70 تا 80 درصد برسانيد.

عوامل خرابی بک لایت تلویزیون

یک سری عوامل در خرابی زودهنگام بک لایت تلویزیون موثر می باشند به همین دلیل ما در ادامه مطلب به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت. همچنین با ارائه راهکارهایی به شما کمک خواهیم نمود تا با رعایت یک سری نکات باعث شده طول عمر بک لایت را افزایش داده و یا خرابی بک لایت در طولانی مدت پیش بیاید.

نامرغوب بودن لامپ های مورد استفاده

نامرغوب بودن قطعه مربوط به شرکت سازنده دستگاه تلویزیون می باشد. گاهی مشاهده شده است که برخی شرکتهای سازنده در برخی مدل ها از قطعات با کیفیت متوسط و یا رو به پایین استفاده می‌کنند. این امر موجب شده تا زود تر از حد تصور بک لایت تلویزیون دچار مشکل شده و نیازمند تعمیر باشد. البته لازم به ذکر است که بیان نماییم همواره شرکتهای سازنده در پی این می باشند تا کیفیت قطعات مصرفی تلویزیون را بالا برده تا این خرابی در طولانی مدت اتفاق بیفتد و عمر آن ها را افزایش دهند.

بالا بودن روشنایی تصویر

یکی از دیگر دلایلی که باعث خرابی بک لایت تلویزیون میشود بالا بودن روشنایی تصویر می باشد. بدین صورت که تنظیمات پیش فرض نور روشنایی تصویر را بر روی بالاترین درجه آن قرار داده است، اما شما می توانید تنها با تنظیم نمودن مجدد آن در افزایش طول عمر بک لایت نقش بسزایی داشته باشید.

کافیست از منوی تنظیمات وارد گزینه روشنایی و یا نور تصویر شده و آن را به دلخواه و همچنین متناسب با محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد تنظیم نمایید. چون هنگامی که روشنایی در بالاترین میزان خودش قرار داشته باشد این امر موجب شده تا لامپها با حداکثر توان خود عمل نموده که باعث کاهش طول عمر و خرابی زودهنگام آنها می شود بنابراین اگر درجه روشنایی بر روی ۱۰۰ قرار داشته باشد آن را تا ۶۰ الی ۸۰ و همچنین متناسب با محیط کم نمایید.

خرابی بر اثر گرمای محیط

همانطور که می‌دانید لامپ ها بر اثر مصرف از خود گرما تولید می‌کنند، حال تصور کنید که شما نیز تلویزیون را در محیط گرمی مانند نزدیک شوفاژ و یا بخاری قرار داده اید، این امر باعث شده گرما تشدید شود و همین امر موجب فرسودگی و استهلاک زودرس قطعات شود. همچنین تلویزیون را در نزدیکی آشپزخانه نیز قرار ندهید چون رطوبت و بخار حاصل از آشپزخانه موجب آسیب دیدگی قطعات و همچنین کل دستگاه تلویزیون می شود. بنابراین توصیه ما به شما کاربران گرامی این می باشد که همواره تلویزیون را در محیطی قرار دهید که عبور جریان هوا به خوبی در آنجا صورت گیرد، تا از گرم شدن زیاد تلویزیون خودداری شود.

فاصله افتادن بین لامپ ها و فلز خنک کننده

از دیگر علل خرابی بک لایت فاصله گرفتن لامپ ها از سینی خنک کننده می باشد. به دلیل اینکه لامپ ها بر اثر مصرف از خود گرما تولید می‌کنند،این گرمای تولید شده باید به نحوی از لامپها خارج گردد چون همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره شد گرما باعث فرسودگی و استهلاک قطعات موجود در تلویزیون می شود. حال بابت این امر یک فلزی به عنوان فلز هیت سینک در پشت لامپ ها قرار داده شده است تا گرما را از لامپ ها گرفته و تخلیه کند اگر به هر دلیلی بین لامپ ها و سینی فاصله بیفتد این امر باعث شده گرمای تولیدی توسط لامپ ها از آنها خارج نشود و همین موجب استهلاک و آسیب دیدگی زودتر از موعد لامپ ها می شود.

بالا بودن ولتاژ به هنگام نمایش لوگوی اولیه تلویزیون

همانطور که شاهد آن می باشید هنگامی که تلویزیون را روشن می کنید ابتدا لوگوی شرکت سازنده دستگاه با شدت و شفافیت و کیفیت بالایی بر روی تصویر نمایان می‌شود. این امر موجب شده ولتاژ حداکثری به لامپ ها بابت نمایش لوگو وارد شود. همین می تواند یکی از دیگر دلایل خرابی زود هنگام بک لایت باشد. تکنسین و کارشناسان ما هنگام تعمیرتلویزیون مقدار ولتاژ وارده را کم میکنند تا بدین طریق باعث شده خرابی بک لایت در زودهنگام پیش نیاید.

استفاده طولانی مدت از تلویزیون

از آنجا که افراد حاضر در منزل اکثر اوقات فراغت خود را با تماشای تلویزیون سپری می‌کنند این امر موجب شده تا تلویزیون به مدت طولانی روشن بوده و همین امر موجب گرم شدن و حتی داغ شدن بیش از حد تلویزیون و قطعات آن شود. همانطور که در توضیحات بالا نیز به آن پرداختیم گرما باعث استهلاک و فرسودگی قطعات تلویزیون می شود. از این رو می بایست بعد از مشاهده ۲ الی ۳ ساعت از تلویزیون آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه خاموش نموده و اجازه دهید تا خنک شود.

این امر باعث جلوگیری از داغ شدن تلویزیون شده و همچنین باعث می‌شود طول عمر قطعات افزایش یابد. بنابراین حتماً به این نکته توجه داشته باشید هنگامی که تلویزیون را تماشا نمی کنید آن را خاموش نموده و مجدداً بابت استفاده آن را روشن نمایید. گاهی مشاهده می شود که افراد حاضر در منزل با این که مشغول انجام امور خود می باشند اما همچنان تلویزیون را روشن گذاشته و از آن هیچ استفاده ای نمی‌کنند. باید عرض نمایم که این امر موجب گرم شدن بیش از حد تلویزیون شده و باعث شده تا قطعات موجود در تلویزیون زودتر از حد تصور دچار فرسودگی و استهلاک شوند. به همین دلیل لازم است بعد از چند ساعت استفاده از تلویزیون آن را خاموش نموده و اجازه دهید استراحت کند.

فعال نمودن گزینه صرفه جویی انرژی

یکی دیگر از مواردی که لازم به ذکر می باشد این است که در منوی تنظیمات تلویزیون گزینه‌ای به نام صرفه جویی انرژی موجود است، که شما می توانید با فعال نمودن این گزینه موجب صرفه جویی در میزان برق و انرژی مصرفی تلویزیون شوید.که دارای گزینه های متفاوت حالت کم مصرف، متوسط و یا حالت بالا می باشد. همچنین می توانید از منوی تنظیمات گزینه ECO sencor را فعال نموده، این گزینه باعث شده تا این اجازه به تلویزیون داده شود که به طور خودکار روشنایی را بر اساس نور اتاق تنظیم نماید.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در منزل

تعمیر تلویزیون در منزل یکی از خدماتی است که مجموعه ال جی سرویس برای رفاه بیشتر کاربران در نظر گرفته شده است.خیلی از کاربران در جابه جایی و حمل و نقل تلویزیون خود برای امر تعمیر با مشکل روبرو هستند و زمانی که تلویزیون شان با مشکل روبرو می شود یکی از دغدغه های اصلی آنها جابه جایی دستگاه تا محل تعمیر می باشد و این به خاطر فاصله مسافتی و زمانبر بودن و از طرفی هم تلویزیون یک وسیله برقی بسیار حساس می باشد و ممکن است در جابه جایی پنل آن دچار آسیب شود.

بنا به دلایل فوق مجموعه ما تصمیم گرفته که تعمیر تلویزیون ال جی شما را در منزل انجام دهد تا آسایش و رضایت شما کاربر گرامی فراهم شود.مجموعه ما این اطمینان را به شما می دهد که کیفیت خدمات در منزل با خدمات در مرکز هیچ تفاوتی نداشته باشد. تمامی خدمات شامل شش ماه ضمانت کتبی می باشد.

علت سوختن بک لایت در تلویزیون های سامسونگ

برند سامسونگ يکي از شناخته شده ترين برندهاي موجود تلويزيون در بازار مي باشد، که توانسته به دليل کيفيت تصوير، در دسترس بودن تمامي قطعات، زيبايي ظاهري و… جايگاه ويژه‌اي را در بين کاربران به خود اختصاص دهد. به دليل وجود بک لايت در تمام تلويزيون هاي ال سي دي و ال اي دي خرابي در اين بخش شايع مي باشد. که در ادامه ما به علت سوختن بک لايت در تلويزيون هاي سامسونگ خواهيم پرداخت و از اين رو تمام عواملي که باعث به وجود آمدن اين مشکل در تلويزيون مي‌شود را مورد بررسي قرار داده و همچنين يک سري راهکار بابت افزايش طول عمر بک لايت را به شما ارائه خواهيم نمود.

همچنين لازم به ذکر است که بيان نماييم که بک لايت جز يکي از اصلي ترين قطعات تلويزيون بوده و خرابي در اين بخش خود را به حالت هاي متفاوتي نمايان مي کند و اکثر تاثير آن بر نمايش تصوير مي باشد. حال ممکن است اين سوالات در ذهن شما نقش ببندد که آيا راه حلي بابت اينکه بک لايت آسيب نبيند وجود دارد؟ و يا بروز چه حالت هايي باعث شده ما متوجه خرابي بک لايت شويم؟ پس خواهشمنديم بابت دريافت تمام سوالات خود ما را تا انتهاي مقاله همراهي نماييد.
همانگونه که در توضيحات بالا نيز اشاره شد بک لايت به مجموع لامپ هاي مهتابي و فلورسنت و يا لامپ هاي ال اي دي درون تلويزيون گفته مي شود.حال به طور کامل به توضيح راجع به هر کدام به صورت جداگانه خواهيم پرداخت.

بک لایت تلویزیون ال سی دی

در تلویزیون های ال سی دی از لامپ های مهتابی و یا فلورسنت استفاده می شود. این لامپ ها نیازمند فضای بزرگی می باشند به همین دلیل ضخامت تلویزیون های ال سی دی بالاست. این لامپ ها از توان مصرفی بالایی برخوردار بوده و به عبارتی انرژی زیادی مصرف می کنند. به همین دلیل تولید گرمای بسیاری نموده که همین گرما باعث استهلاک و فرسودگی قطعات می شود. لامپ های فلورسنت از محفظه شیشه ای شکل تشکیل شده که در آن محفظه به مقدار ناچیزی بخار جیوه قرار دارد و دیواری این شیشه از مواد فلورسنت پوشیده شده است.

که بر اثر جریان یافتن، بخار جیوه تحریک شده و اشعه ماورا بنفش تولید نموده و بعد از برخورد با مواد فلورسنت، نور مرئی ایجاد می‌کند. لامپ های فلورسنت به نسبت لامپ‌های رشته‌ای قبل از خودش دارای رنگ نور مناسب تر و عمر طولانی تر بود به همین دلیل تلویزیون های ال سی دی بعد از ورود به بازار مورد استقبال اکثر کاربران قرار گرفت. این لامپ‌ها علاوه بر مزایایی که داشت دارای معایبی از قبیل: مصرف بالا و تولید گرمای زیاد و همچنین اشعه ماورای بنفش نیز بود به همین دلیل تصمیم به ساخت لامپ هایی با مصرف پایین تر گرفته شد که در ادامه توضیح خواهیم داد

بک لایت تلویزیون های ال ای دی

لامپ های ال ای دی درون تلویزیون های ال ای دی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لامپ های ال ای دی دارای مزایای بسیاری نسبت به لامپ های فلورسنت می باشند،که عبارتند از: اشغال فضای کمتر،طول عمر بیشتر، کیفیت تصویر بالاتر، مصرف انرژی پایین تر و…
از این رو تولید تلویزیون های ال ای دی سریعتر از آنچه که تصور می شد مورد توجه همگان قرار گرفت و در حال حاضر در اکثر منازل شاهد استفاده از این تلویزیون ها می باشیم. لامپ های ال ای دی به دلیل اشغال فضای کمتر باعث شد تا ضخامت تلویزیون به حداقل برسد، به همین دلیل شاهد ظرافت و زیبایی ظاهری در طراحی تلویزیون های ال ای دی می باشیم.

همچنین لازم به ذکر است که برخی لامپ ها با خاموش و روشن کردن تلویزیون از طول عمر آن ها کاسته می شود، اما در لامپ های ال ای دی بدین صورت نمی باشد. به عبارت دیگر می‌توان این لامپ‌ها را هر چند مرتبه که بخواهید خاموش و روشن نمایید، طول عمر لامپ های ال ای دی تنها به مدت زمان روشن بودن تلویزیون بستگی دارد، بنابراین طول عمر این لامپ‌ها در برابر لامپ های دیگر بسیار بیشتر می باشد.

تلویزیون صدا دارد تصویر ندارد:

از شايع ترين مواردي که باعث نمايان شدن خرابي بک لايت مي باشد مي توان به اين موضوع اشاره نمود که تلويزيون صدا دارد اما تصوير آن سياه شده است ممکن است براي شما نيز پيش آمده باشد که به هنگام تماشاي تلويزيون به يکباره با اين صحنه مواجه شويد که تصوير تلويزيون قطع شده اما همچنان صداي شبکه در حال پخش برقرار ميباشد لازم به ذکر است بيان نماييم در صورتي که با اين مشکل در تلويزيون خود روبرو شديد ابتدا يک سري عوامل را بررسي نموده که توسط خود کاربر قابل انجام مي باشد و اگر نتيجه اي دريافت نکرديد نسبت به تعمير مشکل به وجود آمده توسط مراکز تخصصي اين امر اقدام نماييد.

نکرديد نسبت به تعمير مشکل به وجود آمده توسط مراکز تخصصي اين امر اقدام نماييد.

بررسی آنتن و کابل مربوطه

یکی از اصلی ترین مسائلی که باعث ایجاد اختلال در عملکرد تلویزیون بوده مربوط به آنتن و سیم آن می باشد. از این رو در صورت بروز هر اختلالی اولین گزینه که نیاز به بررسی دارد سیم آنتن می باشد همچنین می توانید مشکل به موجود را اینگونه بررسی نمایید که در تمام شبکه های تلویزیونی این ایراد وجود داشته باشد. اگر تنها یک شبکه از تلویزیون شما در حال پخش باشد و هیچ ایرادی نداشته باشد باید عرض نماییم که تلویزیون اساسا هیچ مشکلی فنی ندارد و تنها مربوط به اتصالات جانبی و آنتن تلویزیون می باشد.هچنین سیم‌ آنتن متصل به تلویزیون را بررسی نمایید که سیم دچار پارگی و یا پیچ خوردگی نشده باشد.

اتصالات جانبی کابل و دستگاه به تلویزیون

از دیگر مواردی که بعد از به وجود آمدن مشکل در تصویر تلویزیون نیازمند بررسی می باشد کابل و دستگاه های متصل به تلویزیون است. به دلیل هوشمند بودن تلویزیون های موجود در بازار اکثر افراد لپ تاپ، گوشی،کامپیوتر و…. خود را از طریق کابل مربوط به تلویزیون متصل نموده و اکثر کارهای اینترنتی خود را نیز از طریق تلویزیون به دلیل ابعاد بزرگتر انجام می دهند.

این امکان وجود دارد که یکی از دستگاه ها و کابل های متصل دچار ایرادی شده باشد و این امر خود را به صورت سیاه شدن تصویر در تلویزیون نمایان کند. از این رو بعد از مواجه شدن با این مشکل تمام اتصالات را از تلویزیون جدا نموده و مجدداً تلویزیون را خاموش و روشن کنید. اگر سیاهی تصویر برطرف شده و شما تصویر تلویزیون را بدون هیچ مشکلی تماشا می کنید پس متوجه این امر خواهید شد که یکی از اتصالات مربوطه دچار ایراد می باشد.همچنین بابت یافتن اینکه کدام دستگاه و یا کابل باعث پدید آمدن این موضوع شده است می توانید به صورت جداگانه هر کابل را به تلویزیون متصل نموده تا ایراد اصلی را پیدا کنید.

حال اگر بعد از بررسی موارد بالا همچنان مشکل سیاهی تصویر تلویزیون وجود داشت باید تعمیر این بخش را به مراکز تخصصی تعمیر تلویزیون سامسونگ بسپارید. این سیاهی تصویر می تواند بر اثر خرابی به وجود آمده در بخش بک لایت تلویزیون شما باشد.

خرابی بک لایت تلویزیون

گاهی سوختن یک یا تعداد کمی از لامپ ها باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون می شود و این امر موجب شده تا شما نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید تا از آسیب دیدگی ببشتر لامپ ها جلوگیری به عمل آید.در برخی مدل های دیگر تلویزیون سامسونگ ولتاژ لامپ های سوخته مابین لامپ های سالم تقسیم شده و این امر خود را به صورت پدید آمدن لکه های سیاه بر روی تصویر نمایان می کند و همچنان تصویر تلویزیون باقی می باشد.

در صورت بروز این امر نیز، باید سریعا نسبت به تعمیر بک لایت تلویزیوت خود اقدام نمایید.چون بی توجهی به این موضوع تنها آسیب دیدگی بیشتر بک لایت و همچنین سایر قطعات تلویزیون را در بر دارد و موجب شده شما هزینه ی به نسبت بالاتری را بابت تعمیر تلویزیون خود متحمل شوید.همچنین تعمیر بک لایت کاری بسیار تخصصی می باشد که باید توسط افراد خبره صورت گیرد چون احتمال شکستگی پنل در این تعمیر توسط افراد نابلد وجود دارد.که در این صورت تعویض کامل تلویزیون نسبت به تعمیر آن به صرفه تر می باشد.

چیدمان بک لایت ها در مدل های تلویزیون سامسونگ متفاوت می باشد.این چیدمان می تواند به صورت شاخه ای و یا لبه ای باشد.گاهی بک لایت ها به دو بخش تقسیم می شوند.به عنوان مثال در تلویزیون سامسونگ سری F لامپ های بک لایت به دو بخش تقسیم شده، بنابراین به وجود آمدن ایراد در یکی از بخش ها خود را به صورت تیره شدن تصویر در آن قسمت بر روی صفحه نمایش،نمایان می کند.همچنین در سری D نیز همانند سری F می باشد و ایجاد خرابی در یک بخش با تیرگی نیمی یا قسمتی از تصویر ظاهر می شود.همچنین لازم به ذکر است که بیان کنیم خرابی در یک بخش ولتاژ خود را به مابقی بخش ها داده تا آن ها جبران لامپ های خراب را کنند و این امر موجب سریع تر خراب شدن الباقی بخش ها و لامپ های دیگر می شود.

در سری H و EH خرابی بک لایت به صورت هاله و یا لکه های تیره بر روی تصویر خود را نمایان می کند که این امر موجب شده تا افراد تا مدتی با همین هاله های تیره به مشاهده ی تلویزیون بپردازند.این بی توجهی باعث شده بعد از مدت زمان کوتاهی، تمام لامپ ها دچار سوختگی و آسیب دیدگی شوند و نیاز به تعویض کامل لامپ ها باشد.بنابراین توصیه ما به شما کاربران گرامی این می باشد که در صورت بروز کوچکترین خطایی در تصویر تلویزیون حتما نسبت به بررسی و تعمیر آن اقدام نمایید تا علاوه بر خرابی بیشتر دستگاه موجب کاهش هزینه های پرداختی و تعمیراتی شما گردد.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

چیدمان بک لایت ها در مدل های تلویزیون سامسونگ متفاوت می باشد.این چیدمان می تواند به صورت شاخه ای و یا لبه ای باشد.گاهی بک لایت ها به دو بخش تقسیم می شوند.به عنوان مثال در تلویزیون سامسونگ سری F لامپ های بک لایت به دو بخش تقسیم شده، بنابراین به وجود آمدن ایراد در یکی از بخش ها خود را به صورت تیره شدن تصویر در آن قسمت بر روی صفحه نمایش،نمایان می کند.همچنین در سری D نیز همانند سری F می باشد و ایجاد خرابی در یک بخش با تیرگی نیمی یا قسمتی از تصویر ظاهر می شود.همچنین لازم به ذکر است که بیان کنیم خرابی در یک بخش ولتاژ خود را به مابقی بخش ها داده تا آن ها جبران لامپ های خراب را کنند و این امر موجب سریع تر خراب شدن الباقی بخش ها و لامپ های دیگر می شود.

در سری H و EH خرابی بک لایت به صورت هاله و یا لکه های تیره بر روی تصویر خود را نمایان می کند که این امر موجب شده تا افراد تا مدتی با همین هاله های تیره به مشاهده ی تلویزیون بپردازند.این بی توجهی باعث شده بعد از مدت زمان کوتاهی، تمام لامپ ها دچار سوختگی و آسیب دیدگی شوند و نیاز به تعویض کامل لامپ ها باشد.بنابراین توصیه ما به شما کاربران گرامی این می باشد که در صورت بروز کوچکترین خطایی در تصویر تلویزیون حتما نسبت به بررسی و تعمیر آن اقدام نمایید تا علاوه بر خرابی بیشتر دستگاه موجب کاهش هزینه های پرداختی و تعمیراتی شما گردد.

اصلاحیه بک لایت تلویزیون سامسونگ

شما با رعایت یک سری نکات می توانید باعث افزایش طول عمر بک لایت شوید که در مطالب بالا به طور کامل به آن ها اشاره نمودیم.از قبیل: کم نمودن روشنایی تصویر، استفاده نکردن طولانی از تلویزیون،قرار ندادن تلویزیون در محیط گرم و ….

حال یکی از مواردی که توسط کارشناس به عنوان اصلاحیه بک لایت صورت می گیرد این می باشد که بعد از تعمیر بک لایت ولتاژ ورودی به بک لایت را کم نموده تا این امر باعث شده که خرابی بک لایت در طولانی مدت پیش بیاید و طول عمر بک لایت افزایش یابد.این امر می بایست توسط افراد متخصص صورت گیرد، پیش پیشنهاد می کنیم خودسرانه اقدام به انجام این امر نکنید چون با اینکه تلویزیون از پریز برق جدا می باشد، اما باز هم برد پاور دارای برق است و اینجام این امر بسیار خطرناک می باشد.

علت سوختن بک لایت در تلویزیون سونی

بک لایت از جمله قطعات اساسی و مهم موجود در تلویزیون می باشد که وظیفه ی نمایش تصویر بر روی پنل یا صفحه نمایش را بر عهده دارد.در برخی مدل های تلویزیون سونی این ایراد از سمت کاربران به صورت متعدد گزارش شده است.حال در این مطلب به بررسی راجع به علل سوختن بک لایت تلویزیون سونی خواهیم پرداخت.تلویزیون های سونی به دلیل کیفیت بسیار بالای نمایش تصویر، واقعی بودن تصاویر به نسبت تلویون های دیگر، نمایش رنگ ها با کیفیت بالا، طول عمر بالای دستگاه، طراحی بسیار باریک و ظاهر شیک مورد توجه اگثر کاربران قرار گرفته است.

در تلویزیون های سونی نیز مانند دیگر تلویزیون ها یک سری عوامل باعث خرابی در بخش بک لایت آن می شود که عبارتند از: نامرغوب بودن قطعه، استفاده طولانی از تلویزیون، گرمای محیط، روشنایی بالا و…. که در توضیحات بالا به طور کامل همه ی این عوامل را مورد بررسی قرار داده ایم.
خرابی اصلی بک لایت در نور و تصویر تلویزیون تاثیرگذار می باشد که در ادامه به یک سری علائم و نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون سونی خواهیم پرداخت.

یکی دیگر از مزایای تلویزیون سونی نمایشگر تعداد چشمک زن های چراغ پاور می باشد.بدین صورت که اگر با ایرادی در دستگاه خود مواجه شدید و تلویزیون شما روشن نشد بررسی نمایید که تعداد چشمک زن های چراغ پاور چند مرتبه می باشد.این روال بدین صورت است که چراغ پاور تلویزیون سونی بنابر مشکل به وجود آمده در تلویزیون تعداد چشمک های خاصی زده و مکث کوتاهی می کند و مجددا شروع به چشمک زدن می کند.شما می توانید با شمارش این تعداد چشمک ها و مراجعه به جدول چشمک های پاور سونی ایراد به وجود آمده در دستگاه خود را شناسایی کنید.

علائم خرابی بک لایت در تلویزیون سونی

در هر مدل تلویزیونی خرابی بک لایت با نشانه‌هایی همراه می باشند که به حالت های متفاوت خود را در تصویر تلویزیون ظاهر می کنند. در تلویزیون سونی نیز خرابی بک لایت به طرق مختلفی خود را نمایان می‌کند. اما باید به این نکته اشاره کنیم که ایراد به وجود آمده در تلویزیون سونی را می‌توان از تعداد چشمک زدن چراغ پاور آن نیز تشخیص داد.

در تلویزیون سونی نیز مانند دیگر تلویزیون ها با مارک های دیگر تیره شدن بخشی از تصویر، کم نور شدن تصویر، سیاهی تصویر در حالی که صدا همچنان شنیده می‌شود از علل خرابی بک لایت می باشد.اما اگر تلویزیون روشن نشود و چراغ پاور آن ۶مرتبه چشمک بزند این امر نیز نشانه خرابی بک لایت می باشد.همچنین هنگام روشن کردن،نمایش لوگوی سونی و قطع شدن تصویر نیز می تواند یکی دیگر از علل خرابی در بخش بک لایت باشد.

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

در تلویزیون های سونی به دلیل حساسیت کار بالا، نیازمند این امر می باشد که تلویزیون مکرد بررسی قرار گیرد. در تلویزیون های سونی سری W چون چیدمان لامپ ها به صورت خطی می باشد از این رو با خرابی در یک بخش از مدار، صفحه تلویزیون سیاه شده و نیازمند تعمیر می باشد.از آنجا که بک لایت ها دارای طول عمر می باشند، به عنوان مثال در سری W بعد از گذشت حدود ۴ الی ۶ سال دیگر وجه قابل تعمیر نمی‌باشد و نیازمند این امر است که تمام لامپ ها تعویض گردند.

اما در سری X تلویزیون سونی قابلیت تعمیر نیز وجود دارد، ولی این امر نیز نیازمند بررسی می باشد که چه تعداد از لامپ ها دچار سوختگی شده اند و تنها با تعمیر می‌توان همان کیفیت اولیه را به تلویزیون برگردان یا باید تمام لامپ ها تعویض شوند.

اصلاحیه بک لایت سونی

اصلاحیه به معنای انجام کارهایی است که باعث شده خرابی بک لایت در طولانی مدت پیش بیاید،به عبارت دیگر می توان گفت که انجام عمل اصلاحیه باعث افزایش طول عمر بک لایت می شود.
از آنجا که برد پاور وظیفه ی برق رسانی به قطعه بک لایت را برعهده دارد بنابراین ولتاژ لازم بابت عمل نمودن را از برد پاور دریافت می‌کند.حال بابت این امر می توان این اصلاحیه را انجام داد که ولتاژ خروجی از برد پاور و همچنین ولتاژ ورودی به بک لایت را تنظیم نمود به گونه‌ای که باعث کاهش توان مصرفی لامپ شود که این امر تنها باید توسط افراد متخصص و کارشناس در این زمینه صورت گیرد.

* در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که پنل تلویزیون سونی در برابر حتی کوچکترین ضربه نیز آسیب پذیر می باشد از این رو نهایت دقت را در امر نگهداری از تلویزیون سونی می بایست اعمال نمود. همچنین وجود کودکان در منزل میزان آسیب دیدگی پنل را به نسبت بالا برده که پیشنهاد ما به شما کاربران گرامی استفاده از محافظ بابت صفحه نمایش خود می باشد گاهی سیاه شدن تصویر می تواند یکی از علل شکستگی پنل باشد بنابراین تعمیر بک لایت تلویزیون را نیز به افراد نابلد نسپارید. چون کوچکترین خطایی در هنگام تعویض بک لایت موجب شکستگی پنل تلویزیون شده که هزینه‌های بالایی را برای شما در پی خواهد داشت.

يکي از خرابي هاي شايع در تلويزيون هاي lcd , led سوختن بک لايت تلويزيون مي باشد. بک لايت يا همان نور زمينه، براي روشن کردن صفحه نمايش مي باشد. صفحه تلويزيون هاي ال اي دي و ال سي دي از خود نوري ندارند و براي نمايش تصوير نياز به يک منبع نور دارند. اين نور در تلويزيون هاي lcd توسط لامپ هاي فلورسنت و در تلويزيون هاي led توسط لامپ هاي ال اي دي تامين مي شود. لازم به ذکر است که بدانيد اين لامپ ها طول عمر دارند، و بعد از چندين سال فرسوده مي شوند. اما يکسري نکات باعث مي شود که بک لايت کمتر از عمر واقعي خود کار کند.

بک لايت قطعه مهمي است زيرا زماني که خراب باشد و يا دچار مشکل شود با وجود اينکه تصوير روي پنل به درستي نمايش داده مي شود اما چون پنل هيچ نوري از خود ندارد ما قادر به ديدن تصوير نمي باشيم.و لازمه ي ديدن تصوير وجود نور است که اين نور از طرف بک لايت براي پنل تامين مي شود و تصوير را براي کاربران قابل ديدن مي کند. ما در اين مقاله به تمامي عوامل و علت سوختن بک لايت تلويزيون اشاره مي کنيم، با رعايت اين نکات مي توانيد عمر تلويزيون خود را چندين برابر کن

بک لايت تلويزيون چيست؟
بک لايت يک قطعه مصرفي مي باشد که در تلويزيون هاي LCD,LED وجود دارد و جز اصلي اين تلويزيون ها به حساب مي آيد.اين قطعه مهم و اساسي نقش منبع نور در تلويزيون را ايجاد مي کند.بک لايت ها به دو صورت وجود دارند يا بصورت شاخه اي که در اين حالت پشت پنل و روي سيني خنک کننده قرار دارند و يا بصورت لبه اي که در اين حالت بک لايت روي لبه قرار دارد.

در بک لايت شاخه اي نور بطور مستقيم به پنل تابيده مي شود و باعث ديده شدن تصوير روي پنل مي شود.در بک لايت لبه اي نور از لبه به پنل تابيده مي شود و باعث ديده شدن تصوير روي پنل مي شود.

با توجه به تعريف بک لايت که در بالا گفته شد بک لايت يک قطعه مصرفي و داراي طول عمر معيني مي باشد اما گاهي بعضي از شرکت‌هاي توليدکننده قطعات با کيفيت متوسط و يا پايين استفاده مي‌کنند و اين موضوع باعث شده تا طول عمر آنها نسبت به نمونه هاي اصلي کمتر باشد و تلويزيون را دچار مشکل کند. مورد ديگر که باعث خرابي بک لايت مي شود استفاده از حداکثر توان لامپ ها مي باشد. اين بدين معني است ما در بخش تنظيمات نور پس زمينه را در حالت حداکثر ‌يا همان 100 درصد قرار مي دهيم و اين امر باعث کوتاه تر شدن عمر بک لايت ها مي شود.براي جلوگيري از اين مشکل بايد در بخش تنظيمات نور پس زمينه را از حالت 100 درصد به حالت 70 تا 80 درصد برسانيد.

عوامل خرابی بک لایت تلویزیون

یک سری عوامل در خرابی زودهنگام بک لایت تلویزیون موثر می باشند به همین دلیل ما در ادامه مطلب به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت. همچنین با ارائه راهکارهایی به شما کمک خواهیم نمود تا با رعایت یک سری نکات باعث شده طول عمر بک لایت را افزایش داده و یا خرابی بک لایت در طولانی مدت پیش بیاید.

نامرغوب بودن لامپ های مورد استفاده

نامرغوب بودن قطعه مربوط به شرکت سازنده دستگاه تلویزیون می باشد. گاهی مشاهده شده است که برخی شرکتهای سازنده در برخی مدل ها از قطعات با کیفیت متوسط و یا رو به پایین استفاده می‌کنند. این امر موجب شده تا زود تر از حد تصور بک لایت تلویزیون دچار مشکل شده و نیازمند تعمیر باشد. البته لازم به ذکر است که بیان نماییم همواره شرکتهای سازنده در پی این می باشند تا کیفیت قطعات مصرفی تلویزیون را بالا برده تا این خرابی در طولانی مدت اتفاق بیفتد و عمر آن ها را افزایش دهند.

بالا بودن روشنایی تصویر

یکی از دیگر دلایلی که باعث خرابی بک لایت تلویزیون میشود بالا بودن روشنایی تصویر می باشد. بدین صورت که تنظیمات پیش فرض نور روشنایی تصویر را بر روی بالاترین درجه آن قرار داده است، اما شما می توانید تنها با تنظیم نمودن مجدد آن در افزایش طول عمر بک لایت نقش بسزایی داشته باشید.

کافیست از منوی تنظیمات وارد گزینه روشنایی و یا نور تصویر شده و آن را به دلخواه و همچنین متناسب با محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد تنظیم نمایید. چون هنگامی که روشنایی در بالاترین میزان خودش قرار داشته باشد این امر موجب شده تا لامپها با حداکثر توان خود عمل نموده که باعث کاهش طول عمر و خرابی زودهنگام آنها می شود بنابراین اگر درجه روشنایی بر روی ۱۰۰ قرار داشته باشد آن را تا ۶۰ الی ۸۰ و همچنین متناسب با محیط کم نمایید.

خرابی بر اثر گرمای محیط

همانطور که می‌دانید لامپ ها بر اثر مصرف از خود گرما تولید می‌کنند، حال تصور کنید که شما نیز تلویزیون را در محیط گرمی مانند نزدیک شوفاژ و یا بخاری قرار داده اید، این امر باعث شده گرما تشدید شود و همین امر موجب فرسودگی و استهلاک زودرس قطعات شود. همچنین تلویزیون را در نزدیکی آشپزخانه نیز قرار ندهید چون رطوبت و بخار حاصل از آشپزخانه موجب آسیب دیدگی قطعات و همچنین کل دستگاه تلویزیون می شود. بنابراین توصیه ما به شما کاربران گرامی این می باشد که همواره تلویزیون را در محیطی قرار دهید که عبور جریان هوا به خوبی در آنجا صورت گیرد، تا از گرم شدن زیاد تلویزیون خودداری شود.

فاصله افتادن بین لامپ ها و فلز خنک کننده

از دیگر علل خرابی بک لایت فاصله گرفتن لامپ ها از سینی خنک کننده می باشد. به دلیل اینکه لامپ ها بر اثر مصرف از خود گرما تولید می‌کنند،این گرمای تولید شده باید به نحوی از لامپها خارج گردد چون همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره شد گرما باعث فرسودگی و استهلاک قطعات موجود در تلویزیون می شود. حال بابت این امر یک فلزی به عنوان فلز هیت سینک در پشت لامپ ها قرار داده شده است تا گرما را از لامپ ها گرفته و تخلیه کند اگر به هر دلیلی بین لامپ ها و سینی فاصله بیفتد این امر باعث شده گرمای تولیدی توسط لامپ ها از آنها خارج نشود و همین موجب استهلاک و آسیب دیدگی زودتر از موعد لامپ ها می شود.

بالا بودن ولتاژ به هنگام نمایش لوگوی اولیه تلویزیون

همانطور که شاهد آن می باشید هنگامی که تلویزیون را روشن می کنید ابتدا لوگوی شرکت سازنده دستگاه با شدت و شفافیت و کیفیت بالایی بر روی تصویر نمایان می‌شود. این امر موجب شده ولتاژ حداکثری به لامپ ها بابت نمایش لوگو وارد شود. همین می تواند یکی از دیگر دلایل خرابی زود هنگام بک لایت باشد. تکنسین و کارشناسان ما هنگام تعمیرتلویزیون مقدار ولتاژ وارده را کم میکنند تا بدین طریق باعث شده خرابی بک لایت در زودهنگام پیش نیاید.

استفاده طولانی مدت از تلویزیون

از آنجا که افراد حاضر در منزل اکثر اوقات فراغت خود را با تماشای تلویزیون سپری می‌کنند این امر موجب شده تا تلویزیون به مدت طولانی روشن بوده و همین امر موجب گرم شدن و حتی داغ شدن بیش از حد تلویزیون و قطعات آن شود. همانطور که در توضیحات بالا نیز به آن پرداختیم گرما باعث استهلاک و فرسودگی قطعات تلویزیون می شود. از این رو می بایست بعد از مشاهده ۲ الی ۳ ساعت از تلویزیون آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه خاموش نموده و اجازه دهید تا خنک شود.

این امر باعث جلوگیری از داغ شدن تلویزیون شده و همچنین باعث می‌شود طول عمر قطعات افزایش یابد. بنابراین حتماً به این نکته توجه داشته باشید هنگامی که تلویزیون را تماشا نمی کنید آن را خاموش نموده و مجدداً بابت استفاده آن را روشن نمایید. گاهی مشاهده می شود که افراد حاضر در منزل با این که مشغول انجام امور خود می باشند اما همچنان تلویزیون را روشن گذاشته و از آن هیچ استفاده ای نمی‌کنند. باید عرض نمایم که این امر موجب گرم شدن بیش از حد تلویزیون شده و باعث شده تا قطعات موجود در تلویزیون زودتر از حد تصور دچار فرسودگی و استهلاک شوند. به همین دلیل لازم است بعد از چند ساعت استفاده از تلویزیون آن را خاموش نموده و اجازه دهید استراحت کند.

فعال نمودن گزینه صرفه جویی انرژی

یکی دیگر از مواردی که لازم به ذکر می باشد این است که در منوی تنظیمات تلویزیون گزینه‌ای به نام صرفه جویی انرژی موجود است، که شما می توانید با فعال نمودن این گزینه موجب صرفه جویی در میزان برق و انرژی مصرفی تلویزیون شوید.که دارای گزینه های متفاوت حالت کم مصرف، متوسط و یا حالت بالا می باشد. همچنین می توانید از منوی تنظیمات گزینه ECO sencor را فعال نموده، این گزینه باعث شده تا این اجازه به تلویزیون داده شود که به طور خودکار روشنایی را بر اساس نور اتاق تنظیم نماید.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در منزل

تعمیر تلویزیون در منزل یکی از خدماتی است که مجموعه ال جی سرویس برای رفاه بیشتر کاربران در نظر گرفته شده است.خیلی از کاربران در جابه جایی و حمل و نقل تلویزیون خود برای امر تعمیر با مشکل روبرو هستند و زمانی که تلویزیون شان با مشکل روبرو می شود یکی از دغدغه های اصلی آنها جابه جایی دستگاه تا محل تعمیر می باشد و این به خاطر فاصله مسافتی و زمانبر بودن و از طرفی هم تلویزیون یک وسیله برقی بسیار حساس می باشد و ممکن است در جابه جایی پنل آن دچار آسیب شود.

بنا به دلایل فوق مجموعه ما تصمیم گرفته که تعمیر تلویزیون ال جی شما را در منزل انجام دهد تا آسایش و رضایت شما کاربر گرامی فراهم شود.مجموعه ما این اطمینان را به شما می دهد که کیفیت خدمات در منزل با خدمات در مرکز هیچ تفاوتی نداشته باشد. تمامی خدمات شامل شش ماه ضمانت کتبی می باشد.

علت سوختن بک لایت در تلویزیون های سامسونگ

برند سامسونگ يکي از شناخته شده ترين برندهاي موجود تلويزيون در بازار مي باشد، که توانسته به دليل کيفيت تصوير، در دسترس بودن تمامي قطعات، زيبايي ظاهري و… جايگاه ويژه‌اي را در بين کاربران به خود اختصاص دهد. به دليل وجود بک لايت در تمام تلويزيون هاي ال سي دي و ال اي دي خرابي در اين بخش شايع مي باشد. که در ادامه ما به علت سوختن بک لايت در تلويزيون هاي سامسونگ خواهيم پرداخت و از اين رو تمام عواملي که باعث به وجود آمدن اين مشکل در تلويزيون مي‌شود را مورد بررسي قرار داده و همچنين يک سري راهکار بابت افزايش طول عمر بک لايت را به شما ارائه خواهيم نمود.

همچنين لازم به ذکر است که بيان نماييم که بک لايت جز يکي از اصلي ترين قطعات تلويزيون بوده و خرابي در اين بخش خود را به حالت هاي متفاوتي نمايان مي کند و اکثر تاثير آن بر نمايش تصوير مي باشد. حال ممکن است اين سوالات در ذهن شما نقش ببندد که آيا راه حلي بابت اينکه بک لايت آسيب نبيند وجود دارد؟ و يا بروز چه حالت هايي باعث شده ما متوجه خرابي بک لايت شويم؟ پس خواهشمنديم بابت دريافت تمام سوالات خود ما را تا انتهاي مقاله همراهي نماييد.
همانگونه که در توضيحات بالا نيز اشاره شد بک لايت به مجموع لامپ هاي مهتابي و فلورسنت و يا لامپ هاي ال اي دي درون تلويزيون گفته مي شود.حال به طور کامل به توضيح راجع به هر کدام به صورت جداگانه خواهيم پرداخت.

بک لایت تلویزیون ال سی دی

در تلویزیون های ال سی دی از لامپ های مهتابی و یا فلورسنت استفاده می شود. این لامپ ها نیازمند فضای بزرگی می باشند به همین دلیل ضخامت تلویزیون های ال سی دی بالاست. این لامپ ها از توان مصرفی بالایی برخوردار بوده و به عبارتی انرژی زیادی مصرف می کنند. به همین دلیل تولید گرمای بسیاری نموده که همین گرما باعث استهلاک و فرسودگی قطعات می شود. لامپ های فلورسنت از محفظه شیشه ای شکل تشکیل شده که در آن محفظه به مقدار ناچیزی بخار جیوه قرار دارد و دیواری این شیشه از مواد فلورسنت پوشیده شده است.

که بر اثر جریان یافتن، بخار جیوه تحریک شده و اشعه ماورا بنفش تولید نموده و بعد از برخورد با مواد فلورسنت، نور مرئی ایجاد می‌کند. لامپ های فلورسنت به نسبت لامپ‌های رشته‌ای قبل از خودش دارای رنگ نور مناسب تر و عمر طولانی تر بود به همین دلیل تلویزیون های ال سی دی بعد از ورود به بازار مورد استقبال اکثر کاربران قرار گرفت. این لامپ‌ها علاوه بر مزایایی که داشت دارای معایبی از قبیل: مصرف بالا و تولید گرمای زیاد و همچنین اشعه ماورای بنفش نیز بود به همین دلیل تصمیم به ساخت لامپ هایی با مصرف پایین تر گرفته شد که در ادامه توضیح خواهیم داد

بک لایت تلویزیون های ال ای دی

لامپ های ال ای دی درون تلویزیون های ال ای دی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لامپ های ال ای دی دارای مزایای بسیاری نسبت به لامپ های فلورسنت می باشند،که عبارتند از: اشغال فضای کمتر،طول عمر بیشتر، کیفیت تصویر بالاتر، مصرف انرژی پایین تر و…
از این رو تولید تلویزیون های ال ای دی سریعتر از آنچه که تصور می شد مورد توجه همگان قرار گرفت و در حال حاضر در اکثر منازل شاهد استفاده از این تلویزیون ها می باشیم. لامپ های ال ای دی به دلیل اشغال فضای کمتر باعث شد تا ضخامت تلویزیون به حداقل برسد، به همین دلیل شاهد ظرافت و زیبایی ظاهری در طراحی تلویزیون های ال ای دی می باشیم.

همچنین لازم به ذکر است که برخی لامپ ها با خاموش و روشن کردن تلویزیون از طول عمر آن ها کاسته می شود، اما در لامپ های ال ای دی بدین صورت نمی باشد. به عبارت دیگر می‌توان این لامپ‌ها را هر چند مرتبه که بخواهید خاموش و روشن نمایید، طول عمر لامپ های ال ای دی تنها به مدت زمان روشن بودن تلویزیون بستگی دارد، بنابراین طول عمر این لامپ‌ها در برابر لامپ های دیگر بسیار بیشتر می باشد.

تلویزیون صدا دارد تصویر ندارد:

از شايع ترين مواردي که باعث نمايان شدن خرابي بک لايت مي باشد مي توان به اين موضوع اشاره نمود که تلويزيون صدا دارد اما تصوير آن سياه شده است ممکن است براي شما نيز پيش آمده باشد که به هنگام تماشاي تلويزيون به يکباره با اين صحنه مواجه شويد که تصوير تلويزيون قطع شده اما همچنان صداي شبکه در حال پخش برقرار ميباشد لازم به ذکر است بيان نماييم در صورتي که با اين مشکل در تلويزيون خود روبرو شديد ابتدا يک سري عوامل را بررسي نموده که توسط خود کاربر قابل انجام مي باشد و اگر نتيجه اي دريافت نکرديد نسبت به تعمير مشکل به وجود آمده توسط مراکز تخصصي اين امر اقدام نماييد.

نکرديد نسبت به تعمير مشکل به وجود آمده توسط مراکز تخصصي اين امر اقدام نماييد.

بررسی آنتن و کابل مربوطه

یکی از اصلی ترین مسائلی که باعث ایجاد اختلال در عملکرد تلویزیون بوده مربوط به آنتن و سیم آن می باشد. از این رو در صورت بروز هر اختلالی اولین گزینه که نیاز به بررسی دارد سیم آنتن می باشد همچنین می توانید مشکل به موجود را اینگونه بررسی نمایید که در تمام شبکه های تلویزیونی این ایراد وجود داشته باشد. اگر تنها یک شبکه از تلویزیون شما در حال پخش باشد و هیچ ایرادی نداشته باشد باید عرض نماییم که تلویزیون اساسا هیچ مشکلی فنی ندارد و تنها مربوط به اتصالات جانبی و آنتن تلویزیون می باشد.هچنین سیم‌ آنتن متصل به تلویزیون را بررسی نمایید که سیم دچار پارگی و یا پیچ خوردگی نشده باشد.

اتصالات جانبی کابل و دستگاه به تلویزیون

از دیگر مواردی که بعد از به وجود آمدن مشکل در تصویر تلویزیون نیازمند بررسی می باشد کابل و دستگاه های متصل به تلویزیون است. به دلیل هوشمند بودن تلویزیون های موجود در بازار اکثر افراد لپ تاپ، گوشی،کامپیوتر و…. خود را از طریق کابل مربوط به تلویزیون متصل نموده و اکثر کارهای اینترنتی خود را نیز از طریق تلویزیون به دلیل ابعاد بزرگتر انجام می دهند.

این امکان وجود دارد که یکی از دستگاه ها و کابل های متصل دچار ایرادی شده باشد و این امر خود را به صورت سیاه شدن تصویر در تلویزیون نمایان کند. از این رو بعد از مواجه شدن با این مشکل تمام اتصالات را از تلویزیون جدا نموده و مجدداً تلویزیون را خاموش و روشن کنید. اگر سیاهی تصویر برطرف شده و شما تصویر تلویزیون را بدون هیچ مشکلی تماشا می کنید پس متوجه این امر خواهید شد که یکی از اتصالات مربوطه دچار ایراد می باشد.همچنین بابت یافتن اینکه کدام دستگاه و یا کابل باعث پدید آمدن این موضوع شده است می توانید به صورت جداگانه هر کابل را به تلویزیون متصل نموده تا ایراد اصلی را پیدا کنید.

حال اگر بعد از بررسی موارد بالا همچنان مشکل سیاهی تصویر تلویزیون وجود داشت باید تعمیر این بخش را به مراکز تخصصی تعمیر تلویزیون سامسونگ بسپارید. این سیاهی تصویر می تواند بر اثر خرابی به وجود آمده در بخش بک لایت تلویزیون شما باشد.

خرابی بک لایت تلویزیون

گاهی سوختن یک یا تعداد کمی از لامپ ها باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون می شود و این امر موجب شده تا شما نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید تا از آسیب دیدگی ببشتر لامپ ها جلوگیری به عمل آید.در برخی مدل های دیگر تلویزیون سامسونگ ولتاژ لامپ های سوخته مابین لامپ های سالم تقسیم شده و این امر خود را به صورت پدید آمدن لکه های سیاه بر روی تصویر نمایان می کند و همچنان تصویر تلویزیون باقی می باشد.

در صورت بروز این امر نیز، باید سریعا نسبت به تعمیر بک لایت تلویزیوت خود اقدام نمایید.چون بی توجهی به این موضوع تنها آسیب دیدگی بیشتر بک لایت و همچنین سایر قطعات تلویزیون را در بر دارد و موجب شده شما هزینه ی به نسبت بالاتری را بابت تعمیر تلویزیون خود متحمل شوید.همچنین تعمیر بک لایت کاری بسیار تخصصی می باشد که باید توسط افراد خبره صورت گیرد چون احتمال شکستگی پنل در این تعمیر توسط افراد نابلد وجود دارد.که در این صورت تعویض کامل تلویزیون نسبت به تعمیر آن به صرفه تر می باشد.

چیدمان بک لایت ها در مدل های تلویزیون سامسونگ متفاوت می باشد.این چیدمان می تواند به صورت شاخه ای و یا لبه ای باشد.گاهی بک لایت ها به دو بخش تقسیم می شوند.به عنوان مثال در تلویزیون سامسونگ سری F لامپ های بک لایت به دو بخش تقسیم شده، بنابراین به وجود آمدن ایراد در یکی از بخش ها خود را به صورت تیره شدن تصویر در آن قسمت بر روی صفحه نمایش،نمایان می کند.همچنین در سری D نیز همانند سری F می باشد و ایجاد خرابی در یک بخش با تیرگی نیمی یا قسمتی از تصویر ظاهر می شود.همچنین لازم به ذکر است که بیان کنیم خرابی در یک بخش ولتاژ خود را به مابقی بخش ها داده تا آن ها جبران لامپ های خراب را کنند و این امر موجب سریع تر خراب شدن الباقی بخش ها و لامپ های دیگر می شود.

در سری H و EH خرابی بک لایت به صورت هاله و یا لکه های تیره بر روی تصویر خود را نمایان می کند که این امر موجب شده تا افراد تا مدتی با همین هاله های تیره به مشاهده ی تلویزیون بپردازند.این بی توجهی باعث شده بعد از مدت زمان کوتاهی، تمام لامپ ها دچار سوختگی و آسیب دیدگی شوند و نیاز به تعویض کامل لامپ ها باشد.بنابراین توصیه ما به شما کاربران گرامی این می باشد که در صورت بروز کوچکترین خطایی در تصویر تلویزیون حتما نسبت به بررسی و تعمیر آن اقدام نمایید تا علاوه بر خرابی بیشتر دستگاه موجب کاهش هزینه های پرداختی و تعمیراتی شما گردد.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

چیدمان بک لایت ها در مدل های تلویزیون سامسونگ متفاوت می باشد.این چیدمان می تواند به صورت شاخه ای و یا لبه ای باشد.گاهی بک لایت ها به دو بخش تقسیم می شوند.به عنوان مثال در تلویزیون سامسونگ سری F لامپ های بک لایت به دو بخش تقسیم شده، بنابراین به وجود آمدن ایراد در یکی از بخش ها خود را به صورت تیره شدن تصویر در آن قسمت بر روی صفحه نمایش،نمایان می کند.همچنین در سری D نیز همانند سری F می باشد و ایجاد خرابی در یک بخش با تیرگی نیمی یا قسمتی از تصویر ظاهر می شود.همچنین لازم به ذکر است که بیان کنیم خرابی در یک بخش ولتاژ خود را به مابقی بخش ها داده تا آن ها جبران لامپ های خراب را کنند و این امر موجب سریع تر خراب شدن الباقی بخش ها و لامپ های دیگر می شود.

در سری H و EH خرابی بک لایت به صورت هاله و یا لکه های تیره بر روی تصویر خود را نمایان می کند که این امر موجب شده تا افراد تا مدتی با همین هاله های تیره به مشاهده ی تلویزیون بپردازند.این بی توجهی باعث شده بعد از مدت زمان کوتاهی، تمام لامپ ها دچار سوختگی و آسیب دیدگی شوند و نیاز به تعویض کامل لامپ ها باشد.بنابراین توصیه ما به شما کاربران گرامی این می باشد که در صورت بروز کوچکترین خطایی در تصویر تلویزیون حتما نسبت به بررسی و تعمیر آن اقدام نمایید تا علاوه بر خرابی بیشتر دستگاه موجب کاهش هزینه های پرداختی و تعمیراتی شما گردد.

اصلاحیه بک لایت تلویزیون سامسونگ

شما با رعایت یک سری نکات می توانید باعث افزایش طول عمر بک لایت شوید که در مطالب بالا به طور کامل به آن ها اشاره نمودیم.از قبیل: کم نمودن روشنایی تصویر، استفاده نکردن طولانی از تلویزیون،قرار ندادن تلویزیون در محیط گرم و ….

حال یکی از مواردی که توسط کارشناس به عنوان اصلاحیه بک لایت صورت می گیرد این می باشد که بعد از تعمیر بک لایت ولتاژ ورودی به بک لایت را کم نموده تا این امر باعث شده که خرابی بک لایت در طولانی مدت پیش بیاید و طول عمر بک لایت افزایش یابد.این امر می بایست توسط افراد متخصص صورت گیرد، پیش پیشنهاد می کنیم خودسرانه اقدام به انجام این امر نکنید چون با اینکه تلویزیون از پریز برق جدا می باشد، اما باز هم برد پاور دارای برق است و اینجام این امر بسیار خطرناک می باشد.

علت سوختن بک لایت در تلویزیون سونی

بک لایت از جمله قطعات اساسی و مهم موجود در تلویزیون می باشد که وظیفه ی نمایش تصویر بر روی پنل یا صفحه نمایش را بر عهده دارد.در برخی مدل های تلویزیون سونی این ایراد از سمت کاربران به صورت متعدد گزارش شده است.حال در این مطلب به بررسی راجع به علل سوختن بک لایت تلویزیون سونی خواهیم پرداخت.تلویزیون های سونی به دلیل کیفیت بسیار بالای نمایش تصویر، واقعی بودن تصاویر به نسبت تلویون های دیگر، نمایش رنگ ها با کیفیت بالا، طول عمر بالای دستگاه، طراحی بسیار باریک و ظاهر شیک مورد توجه اگثر کاربران قرار گرفته است.

در تلویزیون های سونی نیز مانند دیگر تلویزیون ها یک سری عوامل باعث خرابی در بخش بک لایت آن می شود که عبارتند از: نامرغوب بودن قطعه، استفاده طولانی از تلویزیون، گرمای محیط، روشنایی بالا و…. که در توضیحات بالا به طور کامل همه ی این عوامل را مورد بررسی قرار داده ایم.
خرابی اصلی بک لایت در نور و تصویر تلویزیون تاثیرگذار می باشد که در ادامه به یک سری علائم و نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون سونی خواهیم پرداخت.

یکی دیگر از مزایای تلویزیون سونی نمایشگر تعداد چشمک زن های چراغ پاور می باشد.بدین صورت که اگر با ایرادی در دستگاه خود مواجه شدید و تلویزیون شما روشن نشد بررسی نمایید که تعداد چشمک زن های چراغ پاور چند مرتبه می باشد.این روال بدین صورت است که چراغ پاور تلویزیون سونی بنابر مشکل به وجود آمده در تلویزیون تعداد چشمک های خاصی زده و مکث کوتاهی می کند و مجددا شروع به چشمک زدن می کند.شما می توانید با شمارش این تعداد چشمک ها و مراجعه به جدول چشمک های پاور سونی ایراد به وجود آمده در دستگاه خود را شناسایی کنید.

علائم خرابی بک لایت در تلویزیون سونی

در هر مدل تلویزیونی خرابی بک لایت با نشانه‌هایی همراه می باشند که به حالت های متفاوت خود را در تصویر تلویزیون ظاهر می کنند. در تلویزیون سونی نیز خرابی بک لایت به طرق مختلفی خود را نمایان می‌کند. اما باید به این نکته اشاره کنیم که ایراد به وجود آمده در تلویزیون سونی را می‌توان از تعداد چشمک زدن چراغ پاور آن نیز تشخیص داد.

در تلویزیون سونی نیز مانند دیگر تلویزیون ها با مارک های دیگر تیره شدن بخشی از تصویر، کم نور شدن تصویر، سیاهی تصویر در حالی که صدا همچنان شنیده می‌شود از علل خرابی بک لایت می باشد.اما اگر تلویزیون روشن نشود و چراغ پاور آن ۶مرتبه چشمک بزند این امر نیز نشانه خرابی بک لایت می باشد.همچنین هنگام روشن کردن،نمایش لوگوی سونی و قطع شدن تصویر نیز می تواند یکی دیگر از علل خرابی در بخش بک لایت باشد.

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

در تلویزیون های سونی به دلیل حساسیت کار بالا، نیازمند این امر می باشد که تلویزیون مکرد بررسی قرار گیرد. در تلویزیون های سونی سری W چون چیدمان لامپ ها به صورت خطی می باشد از این رو با خرابی در یک بخش از مدار، صفحه تلویزیون سیاه شده و نیازمند تعمیر می باشد.از آنجا که بک لایت ها دارای طول عمر می باشند، به عنوان مثال در سری W بعد از گذشت حدود ۴ الی ۶ سال دیگر وجه قابل تعمیر نمی‌باشد و نیازمند این امر است که تمام لامپ ها تعویض گردند.

اما در سری X تلویزیون سونی قابلیت تعمیر نیز وجود دارد، ولی این امر نیز نیازمند بررسی می باشد که چه تعداد از لامپ ها دچار سوختگی شده اند و تنها با تعمیر می‌توان همان کیفیت اولیه را به تلویزیون برگردان یا باید تمام لامپ ها تعویض شوند.

اصلاحیه بک لایت سونی

اصلاحیه به معنای انجام کارهایی است که باعث شده خرابی بک لایت در طولانی مدت پیش بیاید،به عبارت دیگر می توان گفت که انجام عمل اصلاحیه باعث افزایش طول عمر بک لایت می شود.
از آنجا که برد پاور وظیفه ی برق رسانی به قطعه بک لایت را برعهده دارد بنابراین ولتاژ لازم بابت عمل نمودن را از برد پاور دریافت می‌کند.حال بابت این امر می توان این اصلاحیه را انجام داد که ولتاژ خروجی از برد پاور و همچنین ولتاژ ورودی به بک لایت را تنظیم نمود به گونه‌ای که باعث کاهش توان مصرفی لامپ شود که این امر تنها باید توسط افراد متخصص و کارشناس در این زمینه صورت گیرد.

* در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که پنل تلویزیون سونی در برابر حتی کوچکترین ضربه نیز آسیب پذیر می باشد از این رو نهایت دقت را در امر نگهداری از تلویزیون سونی می بایست اعمال نمود. همچنین وجود کودکان در منزل میزان آسیب دیدگی پنل را به نسبت بالا برده که پیشنهاد ما به شما کاربران گرامی استفاده از محافظ بابت صفحه نمایش خود می باشد گاهی سیاه شدن تصویر می تواند یکی از علل شکستگی پنل باشد بنابراین تعمیر بک لایت تلویزیون را نیز به افراد نابلد نسپارید. چون کوچکترین خطایی در هنگام تعویض بک لایت موجب شکستگی پنل تلویزیون شده که هزینه‌های بالایی را برای شما در پی خواهد داشت.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 41
  • بازدید کلی : 1050
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی